Salt och sand igen

Genomförande.
Salt och sand blandas i en bägare. håkan häller vatten i bägaren. han rör om i bägaren med en metall sak. han gör en observation. han ser att vattnet är klart och att det ligger sand i botten.
han stoppade ett kaffefilter i en tratt. han setter ner tratten med kaffefiltret i en e-kolv. han häller i blandningen i tratten med filtret i. sanden fastnar i filtret medan saltet blev vatten och och rann igenom filtret till e-kolven, men det var fortfarande lite vatten i sanden.
sen kokar han vattnet som ligger i e-kolven på en värmeplatta.

Vart tog saltet vägen.
Jag tror som jag skrev tidigare att saltet ligger i vattnet.

Slutsatts.
Saltet hamnade i vattnet som jag trodde och när han kokade det blev det salt igen. Sanden fastnade i filtret som jag skrev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0